Leverandørgjeld

En helhetlig oppfatning av kundefordringer er kritisk

For å forbedre arbeidskapitalen er det viktig å se på PTP-prosessen («Purchase To Pay») på tvers av flere funksjoner, inkludert innkjøp, økonomi og drift. Dette er spesielt viktig gitt potensialet for motstridende prioriteringer - for eksempel kan innkjøpsavdelingen streve etter sterke leverandørforhold mens økonomiavdelingen ønsker å kapitalisere på tidlige betalingsrabatter. Dette krever nøye utviklede tilnærminger for å balansere avveiningene knyttet til hver avgjørelse som er gjort i P2P-prosessen.

Prosessdiagram

Vi undersøker strategiske innkjøpsprosesser fra begynnelse til slutt, og dekker alle aktiviteter som påvirker betalingsbalansen, fra å bestemme budsjettene dine, segmentere foretrukne leverandører, motta leverandørfakturaer, håndtere avvik og avregne leverandørforpliktelser.

Vi blander vår erfaring, verktøy og forståelse for beste praksis i virksomheten med teamets operasjonelle erfaring og lokal kunnskap for å skape en helhetlig styring av arbeidskapitalhåndtering som kan forbedre kontant-, kostnads- og servicenivåene - og utstyre organisasjonen til å realisere og opprettholde bedre arbeidskapitalprestasjon .

Overvåk og forbedre viktige betalingsprosessprosessverdier

Vi bruker indikatorer for å vurdere helsen til din arbeidskapitalstyring, for å hjelpe deg å forstå din bedriftsarbeidskapitalytelse sammenlignet med tilsvarende bedrifter, og for å forenkle deres kontinuerlig forbedring av prosessen.

Indikatorer:

  • Days Payables Outstanding (DPO) / Gjennomsnittlig utestående leverandørgjeld
  • Vektet gjennomsnittlig utestående leverandørgjeld
  • Vektet gjennomsnittlig antall dager til utbetaling
  • Tidlige / for sene betalinger
  • Antall fakturaer per leverandør
  • Utbetalinger per leverandør  per kategori
Løsninger